Frågestund

Kände att det var ett tag sen jag hade en frågestund så kör en sådan, ni har veckan ut på er att ställa frågor och fundera, så var inte blyga och fråga på, det går ju såklart att vara anonym som vanligt. Passa även på att säga vad ni vill läsa mer om här på bloggen, ni är trogna men tysta läsare ;)
 

8 reaktioner på ”Frågestund

  1. Så intressant och skoj att följa din blogg. Verkligen motiverande och energigivande!!
    Jag ska börja träna CrossFit i december. 6 Nybörjarpass. Vad är viktigt att tänka på? Jag har nästan ingen vana av styrketräning. De få gånger jag testar Pump/power (kärt barn har många namn) så har jag kört med riktigt låga vikter. Ibland bara stången.
    Jag tror att jag är starkare i biceps jämfört med triceps. Men upplever det som att instruktörerna säger att det borde vara tvärtom? Man oftast är starkare i triceps? Låter inte logiskt för mig.
    Många frågor i ett meddelande ;)
    Kram och tack för att du delar med dig!!

  2. Hej! Det är så inspirerande att följa din blogg, man bli så peppad på träning! Jag tränar flera gånger i veckan både styrketräning på gym och försöker varva med löpning men tänkte höra om du har något tips på hur man kan variera det lite? Ska man köra intervaller och mer tempo i styrketräningen eller hur kan man variera för känns som jag kört fast i samma spår.!

  3. Superkul att läsa din blogg, väldigt inspirerande med bra övningar! Det jag undrar är hur man lättast ska komma igång om man inte styrketränat innan? Hur man på ett enkelt sätt kan bygga enkla men starka muskler. Det är svårt att hitta enkla metoder utan man ska alltid blanda in tillskott vilket är en djungel och dessutom väldigt individuellt har jag förstått det som? Dessutom är dina videoinlägg väldigt bra, äntligen har jag förstått hur den kissande hunden fungerar ;) Fler sådana videos man kan använda utan gymkort och så man kan träna ngt annat än plankan, sitta 90 grader och armhävningar!

  4. Har du några tips på hur man kan träna för att klara att förs Chins? Skulle verkligen vilja klara en men verkar omöjligt..!

    1. Det beror på vilken idrott, jag är inte jätte förtjust i crossfit då det ofta är för lite fokus på teknik av det jag har sett vilket det lätt blir när stressen av att genomföra många rep på kort tid, dock kan jag inspireras och ta delar av träningsformen och lägga in i träningen :) När jag lägger upp träning för en idrottare så gör jag först en kravanalys, funderar på vilka krav som ställs och lägger upp träningen utifrån den samt gör tester /pratar för att se vilka områden som är starkast och svagast. Det är viktigt att fundera på vad olika idrotter kräver av idrottaren för en optimal prestation och jobba utifrån varje individ och dennes förutsättningar.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.