Russian Squat Routine

Tjolahop, för fyra veckor sen drog jag igång min träning efter något som kallas Russian Squat Routine eller RSR. Det är ett sex veckors träningsprogram för att öka i maximal styrka. Dock har jag valt att köra lite lättare än maxvikter med tanke på mitt knä, behövde något som kunde peppa upp mig att träna ben lite oftare och förhoppningsvis hjälpa mig att bygga upp musklerna kring mitt knä så jag inte får ont igen. Det har fungerat bra, på så vis att jag faktiskt tränar ben tre gånger i veckan nu och inte känt något i mitt knä, blev dock lite fördröjt en vecka så jag är inne på vecka tre på programmet eftersom jag åkte upp till Bosön och inte hann med tre pass den veckan.
Mental uppladdning inför mina reps, det gäller att ha fokus och bita ihop även om det är tungt.
Idag var det dags för det tyngsta passet 6×6 (6 set med 6 tunga rep), Emma var med och dokumenterade och fanns som säkerhet i fall att det skulle bli för tungt i slutet, men jag klarade alla set vilket var sjukt skönt, mina ben behöver verkligen bygga på sig så är skönt att utmana gränser lite, men det känns i benen redan vill jag lova. Körde ju även lunchpasset idag tabata med Camilla i spetsen, grymt roligt pass, men nu är kroppen bra trött för där fick överkroppen sig en känga och mina redan trötta ben fick jobba lite till med mjölksyra ut i tårna! Älskar träning när man känner att man gett allt vad kroppen orkar, låg helt utslagen efter tabatapasset idag ;)
Glöm inte bort frågestunden, svarar i helgen, så om du kommit på någon fråga eller fundering passa på! :)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.