Mitt nya mål med träningen

Jag har ju velat fram och tillbaka, vill jag fokusera på att bygga muskler eller vill jag fokusera på löpningen och det har velats fram och tillbaka från min sida, men idag så föll bara poletten på plats och min magkänsla sa att jag vill fokusera på löpningen. Det finns en speciell koppling mellan mig och löpningen, en förälskelse som byggts upp från en avsky och jag vill utmana mig själv och se om jag kan utveckla denna förelskelse till kärlek. Det är inte många år sen jag verkligen hatade att springa och mådde dåligt bara vid tanken på löpning. Dessutom har jag massor att jobba på när det kommer till löpsteg och löpekonomi vilket jag tycker ska bli roligt. Jag har redan bestämt ett lopp sen länge tillbaka som jag ska springa nästa år och det är vårruset, vi som sprang i år bestämde redan när vi gick i mål att vi ska springa nästa år igen (och inte starta så långt bak då). Så nu ska jag leta lite olika lopp som jag vill springa nästa år och fokusera på så att jag har specifika mål och datum tills jag ska vara i toppform. Jag tror att jag vill springa några 5 km och några 10 km, kanske två av varje. Jag gillar 5 km eftersom jag kan ösa på hela vägen, men jag gillar utmaningen i att disponera mina krafter över 10 km samt vinna över mina mentala hinder när det kommer till den distansen. Jag har ju erfarenhet av två lopp i hela mitt liv och båda genomförde jag i år, ett 5 km och ett 10 km, så jag har ju tider att jobba utifrån och förbättra :)
 

 
Så nu är det bara för mig att börja fundera på hur jag ska lägga upp min träning och sedan köra på med träningen. Någon som har förslag på något roligt lopp som man kan anmäla sig till? 

8 reaktioner på ”Mitt nya mål med träningen

  1. Helt ärligt. Midnattsloppet tycker jag definitivt att du ska välja. Det är en riktig löparfest utan dess like och jag kan i princip garantera att du kommer vilja springa det igen. Nästan beroendeframkallande, så roligt är det!

  2. sv: Tack så himla mycket för tipsen! jag typ går runt varje dag och dagdrömmer om att jag spelar men ändå kommer typ alltid bilden av när jag skadade mig upp och den rädslan för att de ska ske igen är det jag måste övervinna vilket är väldigt svårt :(

    1. Så lite så, ja det är verkligen svårt att koppla bort de dåliga bilderna speciellt när man fokuserar på att inte tänka på det dåliga. Börja med att dagdrömma korta bitar av framsteg och positiva bilder och sen tänka på något annat och sen bygga vidare på dagdrömmen för att få bort bilden av att du skadar dig, kan tänka mig att den bilden dyker upp mitt i dagdrömmen? det kanske kan fungera i processen att skapa en ny positiv dagdröm :) Lycka till!

  3. Va roligt att du kommit fram till ett bra mål :) blir så mkt lättare du! jag tycker personligen att vårruset är väldigt roligt att springa på grund av stämningen och så :) men det finns så många bra! lidingö är också en favorit :)

  4. Gud så du har börja träna och du skriver så bra ibland undrar jag om vi är syskon haha ;-) När jag kommer hem till Sverige igen så ska jag vara med och löpa några lopp. Kämpa på!

    1. Tränar inte mer än i våras, skillnaden är bara att jag inte tränar fotboll och kanske att jag skriver mer om träning ;) Haha vad rolig du är, jag tycker att du skriver underhållande på din blogg :) Ja när du kommer hem får vi ta några turer och några lopp tillsammans! Saknar dig sötis, drömde om dig inatt precis innan jag vaknade och när jag vaknar så är det första jag gör att läsa din blogg och sen se den här kommentaren <3 Ses snart!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.