Träningsveckan i Kroatien

Då var en hemma igen. En vecka gick fort, samtidigt som det känns som ett en hel evighet sen jag senast var på studion. Vilket gäng det blev och vilken härlig vecka! Ingen ville riktigt åka hem igår och det om något är väl ett bra betyg.

Så nöjd med denna härliga vecka!

Träning för alla

Det började lite ostadigt, det var starka vindar i Rijeka som vi skulle flyga till, så vi fick flyga till Pula istället och åka lite längre transfer. Så lite försenade kom vi fram, men skönt att vi kom iväg! Första morgonen regnade det lite smått, men humöret i gruppen var ändå på topp. Vi började dom flesta dagarna med löpning eller morgonpromenad, en valde själv. Därefter gick vi och åt frukostbuffé, hade lite egentid och sen tränade vi innan lunch igen.

Många av mornarna startade vi med löpning längs strandpromenaden.
Vissa pass var workshop där vi gick igenom teknik och kontroll

Eftermiddagarna hade en fritt att välja hur en ville spendera och så körde vi ett träningspass vid fem eller sex tiden igen. Alla fick välja om dom ville vara med på alla pass eller bara på några, men alla pass var anpassade så att alla skulle kunna vara med och träna utifrån sina förutsättningar. Ibland hade vi workshop, ibland mer struktur och ibland mer intensivt.

Andra pass var det full fart
Mycket lekfull träning, ibland i mer sol än andra pass

Inte bara träning

En dag åkte vi på guidad tur runt ön, besökte ett destilleri, fick höra om historia, naturliv och se fantastisk platser runt om på både Losinj och ön Cres. En dag tog vi en vandring upp till Losinjs topp och åt medhavd lunch från hotellet uppe på toppen. Vi åt god mat varje dag och det fanns även tid för SPA behandlingar, läsa bok vid strandkanten eller poolen och ett dopp eller två. Det var ett härligt lunk och dagarna gick fort även om det känns som att vi hann med massor.

Stranden intill hotellet en morgon
Vacker utsikt
Vackra vyer när vi vandrade
Klarblått vatten överallt, så drömmigt
Guiden berättar om växtlivet på ön
Dit ner kunde en gå, men det hann vi inte med under vår guidade tur
Området kring hotellet var vackert dag som kväll

Varför åker vi hem?

Efter sista passet tog gänget en öl på terrassen och jag en glass och funderade på varför vi skulle åka hem. Det var en helt perfekt vecka och det kändes vemodigt att åka. Ibland uppstår magi i olika sammanhang, denna vecka var en sådan vecka. Det var något lite magiskt. Och som vi skrattat med och åt varandra. Det var en vecka som gav energi och välmående inte bara fysiskt utan även psykiskt.

Efter träning, hängde vi på terrassen och njöt.