Bibehålla träningsmotivationen genom höstmörkret

Ett nytt videoklipp på youtube. Denna gång med utgångspunkt hur en bibehåller träningsmotivation. Tre knep och hur jag applicerat dessa för att bibehålla mina träningsvanor år ut och år in. Jag har ju alltid varit en tränande person. Började med fotboll när jag var 5 år, tog ett uppehåll ett tag från fotbollen i 11-12 års ålder men då testade jag på dans både hip hop och bugg. Sen fotboll igen, spelat innebandy på skoj (aldrig i något lag). Fick mitt första gymkort som 16 åring en försäsong i fotbollen och sen dess har jag alltid haft en relation till gymmet. Spelat fotboll av och till och även kört friidrott för vuxna nybörjare, så det har ju alltid varit något. När jag flyttade till Örebro så började jag inte spela fotboll direkt, men då sprang jag mycket och skaffade ett gymkort efter ett tag.

Men fast jag alltid haft träningen som en del av min vardag finns det dagar och perioder jag har mindre motivation, men jag har knep som hjälper mig att hålla mig till min plan. Motivation är ju inte något som är konstant, det är något en får jobba på för att hålla igång.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.