Där satt den

Nu börjar jag bli riktigt stabil. Det blev en segerdans under lördagens träningspass. Äntligen börjar jag ha kontroll och balans.

Balans på en boll

Balans går ganska fort att träna upp, om en bara ger sig tusan på att öva. Det kan vara lite tråkigt att öva på, men just denna övning med bollen får ingång min tävlingsinstinkt och då ger jag mig inte. Så det kanske inte bara är att balans är lättränat utan även att jag blivit tjurskallig och tränat flera gånger i veckan. I lördags blev det segerdans i alla fall. Lyckades med 8 stycken utsträckningar i rad. Jag körde varannan sida, så växlade mellan, utan att tappa balansen i växlingarna. Det känns så märkligt nu när det känns stabilt att stå utsträckt på bollen. Börjar fundera på om jag fuskar, om det är något som jag gör fel? Men nej, det är bara att jag blivit stabil så jag kan hålla balansen. Efter åtta utsträckningar så blev jag nog lite överexalterad så flög av bollen (tappade balansen) men gjorde en segerdans mot Marko som sett i ögonvrån vad jag åstadkom. Självklart lyckades jag fånga det på bild också (kände att jag kan inte hålla på att skryta om hur bra jag är och sen inte ha det på bild) brukar väl sägas att finns det inte på bild eller film idag så har det inte hänt ;)

Full utsträckning, stabil som tusan och fokuserad något enormt!

Fler övningar

Har ni testat denna övning ännu? Hur går det för er? Har ni andra liknande övningar? Dela med er för jag behöver något nytt att utmanas med snart om jag känner mig själv rätt. Jag har letat lite övningar och sett att en kan göra knäböj ståendes på bollen :O Det känns dock som lite stort steg att ta, så tänkte om det finns något annat att ta innan jag börjar göra knäböj på bollar ;)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att förhindra skräppost. Läs mer om hur dina kommentarsuppgifter behandlas.