Nu börjar det hända lite grejer. Äntligen har jag en logga. Logga är tydligen typ det viktigaste att ha som företagare om en ska tro Marknadsföringsmänniskor. Så raskt fick jag se till att fixa en sådan. Dock var det väldigt svårt att komma fram till hur jag ville ha det, så då tog jag och hörde av mig till min kreativa vän Anna som fått hjälpa mig .Jag tycker att hon gjort ett grymt bra jobb med min logga och det känns riktigt skönt att ha en.
Skapa en logga
Det är inte bara med att skaffa logga. Vilken form, typsnitt och vad vill en förmedla och hur ska det förmedlas. Jag skrev ner några värdeord för mig och mitt företag och där hade vi grunden. Mina värdeord som fångades upp i loggan blev:
Träningsglädje
Hållbarhet-långsiktighet
Natur/Hälsa
Det omedvetna styr
Nu kanske du tänker att men detta hade jag aldrig fattat? Då kan jag säga att mycket av det vi uppfattar och tar till oss gör vi omedvetet. Grönt är exempelvis en färg som inbringar lugn, hopp, pånyttfödelse och som vi förknippar med hälsosamt. Ni kan läsa mer om färgsymbolik här. Och så är det med det mesta runt om oss. Vi kategoriserar och sorterar in saker, färger och människor i olika fack hela tiden för att underlätta för vår hjärna. Ganska häftigt, men också ganska jobbigt att tänka på när en vill skapa en snygg och bra logga.
Jag gillar grönt väldigt mycket också (mitt gamla rum hemma hos mina föräldrar är målat grönt med en tapetserad fondvägg med blommor och blad i grönt) så därför känns det också väldigt naturligt att ha det i min logga. Ni ser väl att det är jag som hoppar? Det känns snyggt att få in min ”signaturövning” och få in något personligt. Det är ju personlig träning och träning i liten grupp så det får symbolisera det lite. Jag är super nöjd, det känns som att det blev en unik logga som jag kan stå bakom.
Vad tycker du?