Stationsjympa

Dagens schemalagda aktivitet var stationsjympa, ett seniorpass som brukar köras på ÖUIF (universitetsgymmet), dock var det ett svettigt sådant, övningarna gick att anpassa efter sin egen förmåga så jag tror att alla i klassen var svettiga efteråt. Roligt med lite träning i skolan, nu ska man skriva lite om passet och läsa lite artiklar sen är veckans studier avklarade. Direkt efter stationsjympan så åt jag och Louise lunch innan vi cyklade till gymmet och körde ett nästan två timmar långt ben- och rumppass. Lite ovant med nytt gym och annan utrustning, men vi kunde köra alla övningar som jag planerat så det var ju skönt. Får se om jag kan gå efter den här veckans benpass (förra veckan var en pina), mitt knä har börjat krångla lite så utfallssteg kan jag inte köra med vikt om jag inte vill få ont och det är låga vikter fortfarande som gäller på benböjen så det är lite tråkigt. Mör i benen och rumpan och ryggen är jag i alla fall. Körde marklyft både djupa och halva eller rumänska som de också kallas och det tränar både ben och rygg. En jätte bra övning, men otroligt viktigt att man håller tekniken annars kan man skada ryggen riktigt ordentligt! 
 
En koncentrearad Louise kör rumänska marklyft, rak rygg, lätt böjda knän och gå ner med stången till precis under knäna ungefär, tappa aldrig ryggen! Stolt bröst! Rumänska marklyft tränar framförallt rygg och baksida lår, vid djupa marklyft får du även in rumpan och framsida lår. 
 
Nu ska jag läsa artiklar innan Marko kommer hit, så skönt att han har bil nu så att jag får sällskap på mina träningsfria kvällar :)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.