Göteborgs weekend

Jag hade kunnat vara kvar i Göteborg med Marko i flera dagar till, vi hade det verkligen bra trotts att vädret inte var på våran sida. På lördagen så kom vi dit vid halv ett tiden letade upp ett matställe och sen åkte vi och checkade in på hotellet, bytte om eftersom det var stekhett i götet, strålande sol och varma vindar. Sen gick vi till Liseberg, var inte många hundra meter från hotellet. Köade till alla berg och dalbanor tror vi köade 90% av besöket. När vi ställt oss i första kön så började det regna och solen försvann. Så efter ett åk i flum riden så gick vi och köpte snygga regn ponchos innan vi köade till nästa åktur. När vi var nöjda med besöket så gick vi tillbaka till hotellet köpte med oss lite snack eftersom vi inte lyckats vinna något, tog en sen middag på hotellet och sen tittade vi på film.

På söndag morgon började vi med som alltid på hotell en god frukost sen gjorde vi ett besök på hotellets spa och tog det lugnt i några timmar innan vi tog en promenad i Göteborg, tog oss till centrum för att därifrån ta spårvagnen ut till Saltholmen och därifrån åkte vi på en skärgårdstur i spöregnet. Det regnade i princip hela söndagen mer eller mindre. På kvällen gick vi på bio och såg Inception, halvvägs in i filmen blir det svart på bioduken och 35-40 minuter senare lyckas dem få igång filmen igen, vi fick varsin biobiljett som kompensation till strulet, på grund av strulet var klockan mitt i natten innan vi var tillbaka på hotellet.
Igår fick vi gå upp lite tidigare eftersom vi var tvugna att checka ut från hotellet, vi packade in oss bilen och sen lurade gps:en in mig på en massa konstiga gator och jag var jagad av bussar och spårvagnar, tillsist dissade jag gps:en och hittade en bra parkering. Vi shoppade loss i några timmar innan vi på eftermiddagen bestämde oss för att börja bilfärden hemåt. Jag hade gärna velat vara kvar, finns massor som vi inte har hunnit se och uppleva, men vi får väl ta och göra en till resa eller skaffa oss ett hus i skärgården i framtiden :)