Äntligen helg

Helt slut i kropp och knopp, igår avverkade jag tre träningspass, gick på både tabatan och boxpasset och körde egen träning, idag fick det bli tabataintervaller på löpbandet och lite mage/rygg eftersom jag hade träningsvärk lite varstans. Huvudet det är också trött, la all energi på föreläsningen idag och efter den så var det som…Fortsätt läsa Äntligen helg

Mumsig middag

 Här om dagen slängde vi ihop lite fajitas till middag, riktigt mumsigt. Eftersom det är säsong för grönsaker just nu så är det främst rätter med mycket sallad som har gått åt i veckan så som tacos (så klart) och fajitas. Vi kom överens här hemma om att fajitas är något som äts för sällan…Fortsätt läsa Mumsig middag

Enkelt mellanmål

 Sommaren måste vara den roligaste mattiden under året, speciellt med alla frukter, grönsaker och bär. Idag blev mitt mellanmål en banan och blåbärs smoothie och lite nätmelon, tyvärr var halva melonen övermogen så den var ganska smaklös, men färgerna väcker verkligen lusten till att äta. Melon är perfekt för att få i sig vätska under…Fortsätt läsa Enkelt mellanmål

Perfekt mat till fotbolls-VM

I tider med fotbolls-VM så passar mat som tacos riktigt bra, idag inveg vi vår nya fina serveringsbricka som vi fått i inflyttningspresent och är perfekt för tacos. Vi passade även på att avnjuta maten på balkongen då vädret tillät det och vi ännu inte fått våra köksstolar (kommer på måndag) så även lite trevligare…Fortsätt läsa Perfekt mat till fotbolls-VM

Äta bör man annars dör man

Veckans matlådor är färdiga och uppradade i kylen. Vi har kört ett tag med att vi lagar veckans matlådor under helgerna så kan vi äta lite vad vi vill till middag under veckan och inte behöva fundera på att det ska räcka till lunch dagen efter. Jag lagar mina lunchlådor och Marko sina, vi har…Fortsätt läsa Äta bör man annars dör man

När sambon får bestämma

Jag är en kyckling människa, jag älskar kyckling i alla dess former och väljer det hellre framför rött kött. Det äts väldigt mycket kyckling här hemma blandat med tacos, men ibland så är det gott att bryta av med en god saftig köttbit som omväxling.Idag stod Marko för middagen och då blev det pepparbiff med…Fortsätt läsa När sambon får bestämma